scotom
Junior Member
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 10:56, 12 Lis 2015 Temat postu: AWARIA Listopad 2015 |
|
|
Jak informują media,
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
oraz sam zainteresowany czyt. TVKGawex
[link widoczny dla zalogowanych]
w dniu 11.11.2015 nastąpiła awaria przewodu światłowodowego którego operatorem jest firma NEtia. Z powodów technicznych naprawa przeciąga się na dzień kolejny.
Jak TVK chce zrekompensować brak dostępu do usług ??
Cytat: | Uwaga! Masz możliwości walki z nieuczciwym operatorem. Warto wiedzieć, że do umów, w
których operator zapewnia dostęp do sieci WWW, stosuje się ogólne przepisy o zobowiązaniach
umownych (opisane w kodeksie cywilnym), w tym także te dotyczące odpowiedzialności za
szkodę. Zgodnie z kodeksem operator jest zobowiązany do zapewnienia połączenia z siecią WWW
z należytą starannością i ponosi odpowiedzialność - na zasadzie art. 471 k.c. - za przerwy w
połączeniu spowodowane brakiem staranności.
Nawet jednak w przypadku, kiedy przerwa w dostępie do internetu nastąpiła nie z winy operatora,
traci on prawo do należnego wynagrodzenia w takiej części, jaka odpowiada okresowi przerwy w
świadczeniu usługi. Tyle kodeks cywilny.
Tymczasem UOKiK odkrył, że w umowach dostawcy internetowi z góry zastrzegają np., że
odszkodowanie, jakie ewentualnie wypłacą klientowi za brak dostępu do internetu, nie może
przekroczyć wartości dwumiesięcznego abonamentu.
Zgodnie z wykładnią UOKiK, wysokość odszkodowania powinna być rozpatrywana indywidualnie
- inne szkody poniesie osoba, która prowadzi działalność gospodarczą, w której dostęp do
internetu jest niezbędny, inne ktoś, kto używa internetu do celów prywatnych. Dlatego operator
nie powinien narzucać z góry kwoty maksymalnego odszkodowania, jakie może wypłacić
abonentowi.
Operatorzy próbują też ograniczyć swoją odpowiedzialność (przykłady znajdziesz poniżej) za brak
sygnału internetowego.
To niezgodne z kodeksem cywilnym - niedozwolony jest bowiem zapis, który wyłącza lub istotnie
ogranicza odpowiedzialność względem konsumenta za niewykonanie lub nienależyte wykonanie
zobowiązania.
Niedozwolone zapisy w umowach
Część zapisów z umów już trafiła do tzw. rejestru klauzul niedozwolonych (patrz - na stronie
UOKiK, [link widoczny dla zalogowanych] po prawej stronie szukaj zakładki "Rejestr klauzul niedozwolonych".)
UWAGA! Jeśli w swojej umowie znajdziesz zapis identyczny lub podobny do tego z rejestru, ten
punkt cię nie obowiązuje.
Oto przykładowe klauzule, które przewijają się w umowach operatorów internetowych, a są już w
rejestrze:
1. "W przypadku niedostarczenia przez dostawcę sygnału (...), przez okres dłuższy niż trzy dni,
biorcy sygnału przysługiwać będzie prawo do proporcjonalnego zmniejszenia opłaty
abonamentowej".
Taki zapis uznano za niedozwolony, bo operator nie przewiduje rekompensaty, w przypadku
gdyby klient nie miał dostępu do internetu przez mniej niż trzy dni. UOKiK w uzasadnieniu
napisał wprost: "w skrajnym przypadku mógłby [operator] bez żadnych konsekwencji zaprzestać
dostarczania sygnału internetowego na ponad dwadzieścia dni w ciągu miesiąca, dbając jedynie o
to, by nie przekroczyć jednorazowo trzydniowego terminu".
|
skoro należy się nam odliczenie 1/30 na dzień awarii to trzeba z tego korzystać, jeden z Was powie 2,5/3zł pal licho ale 25 lub 50 tyś abonentów to już BOLI. Więc przynajmniej za zachowanie BOK warto,
może jakiś wspólny wzór reklamacji??
Ostatnio zmieniony przez scotom dnia Czw 14:23, 12 Lis 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|